ویژگی های یک تاجر موفق از دید آکادمی شاهزاده تجارت چه مواردی میباشد؟ چکار کنیم که مانند دیگر تاجران ایدههای خود را پیاده سازی کنیم؟
تنها یک چیز میتواند سد راهتان باشد؛ خودتان!
آیا شما هم مانند بسیاری از افراد، موضوعات جدیدی برای تجارت دارید و دوست دارید سطح خود را بالا ببرید؟ حتما میخواهید بدانید چطور شروع کنید و از کجا آغاز کنید. درست است؟ شاید هم میخواهید بدانید راز موفقیت ثروتمندان در چیست؟
واقعیت این است که ثروتمندان موجوداتی نیستند که از فضا آمده باشند و شاخ هم ندارند. دقیقا شبیه من و شما هستند که آرزوهای خود را عملی کردهاند. اما چگونه؟!
گاهی اوقات لازم نیست دنبال فرمولهای سخت هوش تجاری باشیم. شاید رعایت چند نکته ساده ما را به مقصد و مقصودمان برساند. در آکادامی شاهزاده تجارت در مقالات بسیاری این موضوعات را بررسی کردهایم و به شما تقدیم میکنیم.
خیلیها دوست دارند به آنی و لحظهای یک تاجر موفق باشند. تاجر موفق شدن به لحظهای و آنی امکان پذیر است، البته بعد از یک دوره تحمل سختیها و مشقتهای کار و بعد از سختیها مطمئنا آسانی به سراغ شما خواهد آمد. تاپیکهای زیر را بخوانید تا بیشتر اطلاعات کسب کنید:
ویژگی های یک تاجر موفق؛ خواندن کتاب برای تفریح
ویژگی های یک تاجر موفق؛ نه گفتن به موقعیتهای بد
ویژگی های یک تاجر موفق؛ کار کردن مداوم
ویژگی های یک تاجر موفق؛ سحر خیز بودن
ویژگی های یک تاجر؛ مدیریت پول و درآمد
ویژگی های یک تاجر؛ تعیین اهداف و اولویت بندی
ویژگی های یک تاجر موفق؛ خواندن کتاب برای تفریح
تاجران موفق تلاش میکنند تا جدیدترین ایدهها را از کتاب، مجله و مقالات علمی بگیرند. آنها هیچ وقت خود را محدود به دانش فعلی نمیکنند و دوست دارند همیشه یاد بگیرند. یادگیری مداوم ذهن آنها را فعالتر میکند. تاجران موفق معمولا پای فیلمها و برنامههای حاضر آماده نمیشینند. گرچه دنیای امروزه، دنیای صوت و تصویر است و در تلویزیون انواع فیلمها و کارتنها را مشاهده میکنیم. اما واقعیت این است که بعد از مدتی رسانه روی ذهن تاثیر مستقیم میگذارد. مگر اینکه خود را آموزش داده باشید تاثیر نگیرید. به همین دلیل افراد موفق تلاش میکنند تا ایدههای خود را پیاده کنند، نه ایدههایی که به آنها تزریق میشود.
ویژگی های یک تاجر موفق؛ نه گفتن به موقعیتهای بد
وقتی در تجارت هستید، پیشنهادات بسیاری به طرف شما روانه میشود. تاجران موفق یاد گرفتهاند چطور قاطعانه به موقعیتهای بد، نه بگویند. آنها میدانند بسیاری از راه حلهای تجاری، روشهای فروش و بازاریابی، سرمایه گذاری و… برای آنها خسارت بار است و باید دست بکشند.
ویژگی های یک تاجر موفق؛ کار کردن مداوم
تمرکز روی کار و کار مداوم بسیار لازم است مخصوصا اگر ابتدای تجارت خود هستید. شاید اوایل تجارت مجبور باشید بسیاری از تفریحات، دور همیها، با خانواده بودنها، جشن رفتنها و … را کنار بگذارید و روی کار وقت بگذارید. این فقط مربوط به شما نیست و تمامی افراد که امروزه تاجران موفقی هستند بسیار کار کردهاند. برای اینکه به کار مداوم علاقهمند شوید، باید آن را تفریح ببینید. کار مداومی که سبب افزایش فروش و گردش مالی شما میشود، خوشحال کننده و تحسین برانگیز است. پس تفکر خود را درست کنید.
ویژگی های یک تاجر موفق؛ سحر خیز بودن
اول صبح بهترین وقت برای فکر کردن و کار کردن است. ورزش کردن، صبحانه خوردن و بسیاری از کارها ابتدای صبح حسابی روحیه آدمی را شاد میکند. حتما میدانید که روزی آدمها در ابتدای صبح میباشد. عموم تاجران موفق از صبح بلند میشوند و از انرژی بیکرانی که صبح به آنها میبخشد استفاده میکنند. ابتدای صبح ذهن آدمی آزاد و آرام است و میتواند بهتر تجزیه تحلیل کند. البته ابتدای صبح کارهای خسته کننده و کم ارزش مانند چک کردن شبکههای اجتماعی را انجام ندهید. این کار صرفا انرژی میگیرد. اما میتوانید ابتدای صبح به کسب مهارتها، خواندن کتاب، تفکر روی آینده تجارتتان و امثال اینها وقت بگذارید.
ویژگی های یک تاجر؛ مدیریت پول و درآمد
وقتی افزایش فروش داشتید، هم خوشحال باشید هم نگران. پول زیاد را باید به درستی پس انداز و سرمایه گذاری کنید و نگذارید هدر برود. اگر ایدهای برای تجارتتان داشتید، پول خرج کنید و اگر نداشتید حتما پس انداز کنید. در صندوقها و انجمنهایی سرمایه گذاری نکنید که پولتان را به باد میدهد و تمامی انرژی و وقتی که گذاشتید را سریع از دست ندهید. برای حل چنین مشکلی در هر ماه به راه حلهای تجاری بیشتر فکر کنید تا وقتی پول دستتان آمد، برای ایدههایتان خرج کنید؛ شاید این بهتر باشد.
ویژگی های یک تاجر؛ تعیین اهداف و اولویت بندی
شما باید بین چند کار و چند ایده بتوانید اولویت بندی کنید. اگر اهداف و برنامه ریزی شما معلوم باشد، اولویت بندی سخت نیست. بین اینکه الان باید کارمند جدید اضافه کنید و یا خط تولید جدید راه اندازی کنید، باید دید کدام بیشتر اولویت دارد. بین اینکه الان بین دو خط تولید کدام یک را بیشتر نیاز دارید، باید بتوانید اولویت بندی کنید.
در مورد شیوههای فروش هم آکادمی شاهزاده تجارت توصیه میکند اولویت بندی کنید. اگر سرمایه لازم را دارید، میتوانید چندین شیوه تبلیغات را انتخاب کنید و اگر سرمایه شما محدود است، اولویت بندی کنید کدام روش بهینهتر است.
مثلا این روزها کمپینهای تبلیغاتی روی بورس است. کمپین تبلیغاتی یعنی چندین نام جالب و جذاب تبلیغاتی برای خود انتخاب میکنید و به همراه ویدئوهایی که درست میکنید، از طریق نمایشگاهها، همایشها، برنامه تلویزیونی، لایوها و… به سمع و نظر مشتریان خود میرسانید. کمپین تبلیغاتی میتواند با هدف فروش و یا هدف معرفی برند انجام گردد.
درباره این سایت